Bedrijven die meerwaarde kunnen bieden aan ons assortiment en service hoog in het vaandel hebben kunnen verkoper worden bij Handigs.
Hoe het werkt
Een klant bestelt jouw product op Handigs, je ontvangt hier melding van zodat je door de weeks bestellingen voor 17:00 dezelfde dag kunt verzenden. In jouw verkopers dashboard vind je de nodige informatie en hier kun je de producten melden als verzonden, wij controleren de bestelling en zullen deze definitief als “afgerond” melden zodat de klant een bevestiging krijgt.
Verwachtingen
Als verkoper dien je meerwaarde toe te kunnen voegen aan het Handigs assortiment, daarnaast willen we graag op één lijn liggen over klanttevredenheid: dat is heel belangrijk.
Dit is wat we van je verwachten:
- Jouw bedrijf staat geregistreerd bij de Kamer van Koophandel.
- Als klanten vóór 17:00 bestellen op werkdagen, kun jij de bestelling de volgende dag laten leveren.
- Je productprijzen op Handigs zijn inclusief btw en verzendkosten.
- De producten die je verkoopt lossen een probleem op, het is een goede toevoeging in het dagelijks leven.
- Jouw producten kun je versturen naar Nederland en België.
- Klanten hebben 14 dagen om een product als retour te melden en vervolgens 14 dagen om deze bij jou te laten bezorgen, de kosten voor de retourzending zijn voor rekening van de klant.
- Als wij of klanten een vraag aan je hebben, kun je deze binnen 24 uur beantwoorden op werkdagen.
- De productinformatie die je toevoegt is transparant en komt overeen met het product.
- Jouw bedrijf en producten voldoen aan de Nederlandse en Belgische wet- en regelgeving.
- Je voorziet jouw producten van minimaal: een foto, titel, omschrijving, EAN en nodige specificaties zoals een kleur.
- Wanneer er iets mis gaat, zoals een bestelling die vermist raakt, neem je verantwoordelijkheid en zorg je dat de klant alsnog tevreden is, ook als dit je geld kost.
Kosten
Per bestelling betaal je €0,50 transactiekosten en 10% commissie over het totaalbedrag.
Deze transactiekosten en commissie worden aan jou berekend excl. btw.
- Bij een annulering of retour ontvang je de €0,50 niet terug, de 10% wel.
- Deze kosten worden van het te ontvangen bedrag aan het eind van de maand afgehaald.
- Wanneer je een groot aantal bestellingen per maand verwerkt via Handigs valt er te overleggen om de commissie van die maand te verlagen.
- Afhankelijk van de door jou ingestelde verzendklasse (briefpost, brievenbuspakket of pakket) betalen klanten uit België standaard €1, €2, of €3 bovenop het subtotaal.
Daarom is het handig
- Zelf hoef je geen website te onderhouden.
- Er zijn geen kosten voor het hosten van een server.
- Geen koppeling met een payment service provider en kosten hier van.
- Met het aanbod van Handigs, jouw aanbod en dat van andere verkopers kunnen meer klanten bij ons terecht om hun gewenste product te kopen, zo bereiken we samen meer verkopen.
- We hechten waarde aan eerlijkheid, als je jouw producten voor gemiddelde marktprijs aanbiedt zullen wij of andere verkopers dit niet verkopen op Handigs.
- Uitbetaling gebeurt na het eind van elke kalendermaand, we doen ons best om binnen 5 dagen uit te betalen na het einde van de maand.
Boekhoudtechnisch
Na het eind van elke maand krijg je een factuur voor de €0,50 transactiekosten en 10% commissie excl. btw die je betaalt per bestelling, dit kun je als kosten in je boekhouding zetten. Op dit factuur is ook een totaalbedrag van jouw inkomsten aanwezig, dit kun je gebruiken om de inkomsten uit bestellingen via Handigs mee te nemen in je boekhouding en belastingaangiften.
Als een klant de btw factuur wilt ontvangen word dit bij jou als verkoper opgevraagd, het is daarom verstandig om een stapje voor te zijn en de factuur bij het pakket te doen of alvorens naar de klant te e-mailen.
Onder voorbehoud
Handigs behoud het recht om de mogelijkheid tot verkopen van te voren of later te ontnemen, dit gebeurt als wij of onze klanten niet tevreden zijn met de samenwerking. Van te voren word duidelijk gecommuniceerd als er iets niet goed gaat.
Aanmelden
Hier kun je je aanmelden als verkoper, wij nemen contact met je op als we er van overtuigt zijn dat je meerwaarde kunt bieden aan onze klanten.